Wczoraj reanimowałem akumulator innego auta poprzez podłączenie na kable.
Po całym procederze zaparkowałem auto włączyłem alarm i ku memu zdziwieniu usłyszałem ciągle piszczenie.
Po kilkukrotnym włączeniu i wyłączeniu alarmy (piszczy tylko na załączonym alarmie) odłączyłem klemę akumulatora na 10 min no i cud piszczenie ustało ale....
......zawsze jest ale przy wrzuceniu biegu na luz podczas jady pojawiło się falowanie obrotów wczoraj bylo bardzo duże od 0 do 900 obrotów auto podczas jazdy na luzie gasło(co kilka razy przyprawiło mnie o dreszcz brak wspomagania hamulców i kierownicy).
Dziś od rana zauważyłem falowanie w zakresie 700-900 obrotów czyli jakaś poprawa.
Co jest.?
Jak to naprawić.?
Auto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Wczoraj reanimowałem akumulator innego auta poprzez podłączenie na kable.
Po całym procederze zaparkowałem auto włączyłem alarm i ku memu zdziwieniu usłyszałem ciągle piszczenie.
Po kilkukrotnym włączeniu i wyłączeniu alarmy (piszczy tylko na załączonym alarmie) odłączyłem klemę akumulatora na 10 min no i cud piszczenie ustało ale....
......zawsze jest ale przy wrzuceniu biegu na luz podczas jady pojawiło się falowanie obrotów wczoraj bylo bardzo duże od 0 do 900 obrotów auto podczas jazdy na luzie gasło(co kilka razy przyprawiło mnie o dreszcz brak wspomagania hamulców i kierownicy).
Dziś od rana zauważyłem falowanie w zakresie 700-900 obrotów czyli jakaś poprawa.
Co jest.?
Jak to naprawić.?
Adaptacja przepustnicy VAG'iem, a wcześniej możesz jeszcze do niej zajrzeć i wyczyścić.
Czyli co, coś się rozregulowało podczas zabawy odpalania przez kable.?
Przed tym zdarzeniem nie było żadnych problemów tego typu.
I co to jest to adaptacja przepustnicy.?
Auto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Straciłeś adaotację odpinając akumulator, adaptacja to procedura podczas której komp "nauczy się" jakie wartości otwarcia ma przepustnica przy różnych ustawieniach krokowca. W sumie jak dłużej pojeździsz to powinno samo się naprawić, chyba że masz jakiś problem z przepustnicą i krokowcem.
Tak jak pisałem dziś wahania obrotów od 700-900, wczoraj 0-900 auto zgasło z 5 razy po wrzuceniu na luz wiec nie było to dziś aż tak uciążliwe choć raz czy dwa razy zjechała wskazówka na 400. Mam stracha ze się gdzieś rozbije jak mi nagle zgaśnie.
Czy ta adaptacja przepustnicy to jakiś poważny zabieg.?
Auto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Nic trudnego trzeba mieć tylko kompa i program, w warsztacie krzykną koło 50zł. Ale jeżeli chodzi o mnie to polecam demontaż przepustnicy, dokładne jej wyczyszczenie i dopiero adaptacja. A tak przy okazji za jednym zamachem polecam przeczyszczenie przepływki. Przy odrobinie zdolności manualnych jesteś w stanie zrobić to sam, co do adaptacji jak nie masz sprzętu sam nie zrobisz, ale w każdym warsztacie Ci to zrobią. Odnoście czyszczenia, demontażu i montażu dużo informacji na forum.
W środe byłem pod VAG, Wyświetliły się dwa błędy:
18010 - akumulator (możliwe ze ten błąd sam wywołałem zdejmując klemę z akumulatora)
35-10--- intermittent
00561 - dopasowanie składu mieszanki
14-00 - przekroczona granica adaptacji
Błędy zostały skasowane.
Posłuchaj dziś było czyszczenie przepustnicy i po tym fakcie obroty po zmianie biegów są na poziomie 1500 obr/min.
Po pewnym czasie spadają do 850-900 obr/min.
Mechanik pow. że po okolo tyg wszystko wróci do normy.
Czy to prawda .?
Auto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
fidodido,
obroty powinny się ustabilizować po ok 400 km mniej więcej po takim dystansie przepustnica powinna się nauczyć nowych nastawów. Najprościej byłoby wykasować wyuczone wartości i wykonać adaptację poprzez VAG-COM.
hmm... nie jestem ekspertem w tej dziedzinie ale u mnie po adaptacji, którą wykonałem sobie sam obroty od razu powróciły do prawidłowych na biegu jałowym. Przed adaptacją falowały mniej więcej pomiędzy 1300 - 900.
one u mnie nie tyle falują co po puszczeniu gazu spadają do 1500 a potem bardzo ale to bardzo powoli zmierzają w kierunku 850-900 i tak za każdym razem podczas dodawania gazu
Auto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Komentarz